Taxista mata mulher a tiros dentro de casa no DF e foge com carro

Marília Jane de Sousa Silva foi atingida no tórax. Este é 2º caso de feminicídio em menos de um mês.

Por G1 DF e TV Globo

 

Um taxista matou a mulher na garagem de casa, na noite de domingo (5), na quadra 405 do Recanto das Emas, no Distrito Federal. Edilson Januário de Souto, de 61 anos, fugiu logo depois. As investigações apontam que ele passou o dia bebendo.


A perícia constatou que foram feitos quatro disparos dentro de casa, por volta das 20h. Um deles atingiu o tórax de Marília Jane de Sousa Silva, de 58, que não resistiu aos ferimentos. O quarto do casal ficou revirado, indicando que os dois poderiam ter brigado.

“Ela tentou acessar a via pública, mas não conseguiu. Ele a puxou para dentro de casa e, de maneira muito fria, a colocou na garagem de casa. Depois, tirou o carro dele [um táxi], colocou o carro dela, fechou a casa, deixou os telefones celulares no local e empreendeu a fuga”, afirmou o delegado Sérgio Bautzer.

Uma vizinha que ouviu os tiros viu quando ele fechou o portão da casa e saiu de carro. A perícia concluiu que Edilson lavou as mãos e foi até um cofre, para pegar ou guardar algum objeto. No cofre, foi encontrado o registro da provável arma usada no crime: um revólver calibre 38.

“O registro se encontra irregular. É um registro de antes do advento do estatuto do desarmamento”, continuou o delegado.

Registro da arma encontrada no cofre (Foto: Reprodução/TV Globo)
Registro da arma encontrada no cofre (Foto: Reprodução/TV Globo)

Segundo os vizinhos, o casal morava na quadra havia cerca de dois anos, mas não tinham amizade com ninguém da rua. Também afirmam que Marília vendia cosméticos.

Edilson vai responder por feminicídio, que prevê pena de 12 a 30 anos de prisão. Também pode responder por porte ou posse irregular de arma. Até a publicação desta reportagem, ele ainda era procurado pela polícia.

Edilson Januário de Souto, de 61 anos, suspeito de matar a mulher (Foto: Reprodução/TV Globo)
Edilson Januário de Souto, de 61 anos, suspeito de matar a mulher (Foto: Reprodução/TV Globo)

Feminicídio

Este é o segundo feminicídio registrado no DF em menos de um mês. Em 14 de julho, a ex-funcionária terceirizada do Ministério dos Direitos Humanos Janaína Romão, de 30 anos, foi morta a facadas pelo ex-marido, na frente das filhas, em Santa Maria. Entre janeiro e julho, foram registrados 14 casos no DF.

19 comentários em “Taxista mata mulher a tiros dentro de casa no DF e foge com carro

  • 23 de novembro de 2019 em 18:24
    Permalink

    Unquestionably imagine that that you said. Your favourite
    reason appeared to be on the web the easiest factor to remember
    of. I say to you, I certainly get annoyed even as people think
    about issues that they just do not know about.
    You managed to hit the nail upon the highest as neatly as defined out the entire thing with no
    need side-effects , other people could take a signal.
    Will likely be again to get more. Thanks

  • 24 de novembro de 2019 em 19:47
    Permalink

    I really like looking through an article that can make men and
    women think. Also, thanks for allowing me to comment!

  • 26 de novembro de 2019 em 14:59
    Permalink

    It’s really a cool and helpful piece of info. I am happy that
    you simply shared this helpful information with us. Please stay us informed like this.
    Thanks for sharing.

  • 30 de novembro de 2019 em 07:22
    Permalink

    Greetings! Very helpful advice within this post! It’s the little changes that
    will make the largest changes. Thanks for sharing!

  • 30 de novembro de 2019 em 21:31
    Permalink

    hello!,I really like your writing so a lot!

    percentage we communicate more about your article on AOL?

    I require an expert in this house to solve my
    problem. May be that’s you! Having a look forward to see you.

  • 3 de dezembro de 2019 em 20:37
    Permalink

    Hi mates, how is the whole thing, and what you desire to say concerning this paragraph,
    in my view its in fact amazing designed for me.

  • 4 de dezembro de 2019 em 17:48
    Permalink

    I have read so many articles regarding the blogger lovers however this paragraph
    is truly a pleasant post, keep it up.

  • 9 de dezembro de 2019 em 08:27
    Permalink

    I always spent my half an hour to read this blog’s content all the time along with a cup
    of coffee.

  • 10 de dezembro de 2019 em 22:20
    Permalink

    Hmm it looks like your website ate my first comment (it was super long) so I guess I’ll just sum it up
    what I submitted and say, I’m thoroughly enjoying your blog.
    I too am an aspiring blog blogger but I’m still new
    to the whole thing. Do you have any tips and hints for rookie blog writers?

    I’d really appreciate it.

  • 12 de dezembro de 2019 em 22:34
    Permalink

    Oh my goodness! Amazing article dude! Many thanks, However I am having issues with your RSS.
    I don’t understand the reason why I am unable to join it.
    Is there anyone else getting the same RSS issues? Anybody
    who knows the answer can you kindly respond? Thanx!!

  • 30 de dezembro de 2019 em 20:54
    Permalink

    Excellent web site you have here.. It’s hard to find high-quality writing like yours nowadays.
    I really appreciate people like you! Take care!!

  • 1 de janeiro de 2020 em 03:33
    Permalink

    Hello, Neat post. There is an issue together with your
    site in internet explorer, might test this? IE still is
    the marketplace leader and a good component to people
    will omit your wonderful writing due to this problem.

  • 4 de janeiro de 2020 em 16:22
    Permalink

    You are so cool! I don’t suppose I’ve read anything like this
    before. So nice to discover another person with some original thoughts on this topic.
    Seriously.. thanks for starting this up. This site is one
    thing that’s needed on the web, someone with a bit of originality!

  • 6 de janeiro de 2020 em 19:53
    Permalink

    Excellent web site. Lots of helpful information here. I am
    sending it to a few pals ans also sharing in delicious. And
    of course, thanks for your effort!

  • 7 de janeiro de 2020 em 11:28
    Permalink

    I used to be recommended this web site by my cousin. I’m not sure whether this put up is written by way
    of him as no one else know such specified approximately my difficulty.
    You’re amazing! Thanks!

  • 14 de janeiro de 2020 em 01:02
    Permalink

    My brother suggested I might like this blog.
    He was entirely right. This post actually made my day.
    You can not imagine just how much time I had spent for this info!

    Thanks!

  • 14 de janeiro de 2020 em 14:42
    Permalink

    Thank you for sharing your info. I really appreciate your efforts and I will be waiting for your further
    post thanks once again.

  • 16 de janeiro de 2020 em 21:34
    Permalink

    Good info. Lucky me I recently found your website by chance (stumbleupon).
    I have saved it for later!

Deixe uma resposta

O seu endereço de e-mail não será publicado.